5.2.10 Literatuur

Argyris, C. & Schön, D.A. (1978). Organizational learning: A theory of action perspective. Reading, MA: Addison-Wesley.

Bendermacher, G., oude Egbrink, M., Wolfhagen, I., & Dolmans, D. (2013). Toward a multi-perspective model of quality culture in higher education institutions? Paper presented at the 8th European Quality Assurance Forum; Gothenburg (21-23 November 2013).

Berings, D. (2015). Kwaliteitscultuur. Monster van Loch Ness of steen der wijzen. Lezing aan de Fontyshogeschool op 8 oktober.

Berings, D. (2013). Cultuurspiegels: op zoek naar evenwicht in management en organisatiecultuur in het hoger onderwijs. Onderzoek van onderwijs, 42(2), 5-9.

Berings, D., Beerten, Z., Hulpiau, V., & Verhesschen, P. (2011). Quality culture in higher education: from theory to practice. In A. Blättler et al. (Eds.) Building bridges: Making sense of quality assurance in European, national and institutional contexts. EUA Case Studies. (pp. 38-49).

Berings, D. (2010). Kwaliteitscultuur in het hoger onderwijs: de bijdrage van organisatiecultuur aan de ontwikkeling van kwaliteitszorg. Tijdschrift voor Hoger onderwijs & Management, 4, 51-57.

Berings, D. (2006). Concurrerende waarden: een intrigerend en integrerend concept voor het bestuderen en vormgeven van organisatieverandering. In J. Hovelynck, S. De Weerdt, A. Dewulf A. (Red.) Samen leren en werken in en tussen organisaties. (pp. 159-185). Leuven: Lannoo Campus.

Berings, D. (2001). Omgaan met concurrerende waarden als voorwaarde tot de ontwikkeling van integrale kwaliteitszorg in het hogescholenonderwijs in Vlaanderen [Reconciling competing values as a prerequisite for the development of total quality initiatives in colleges in Flanders]. Doctoraal Proefschrift KU Leuven. Brussel: EHSAL.

Bollaert, L. (2014). A manual for international quality assurance in higher education – with a special focus on professional higher education. Brussel: Eurashe.

Demeulemeester, E., & Callewier, D. (1997). Integrale kwaliteitszorg. Concepten, methoden en technieken. Tielt. Lannoo. EUA (2006). Quality Culture in European universities: a Bottom-up approach (Brussels, European University Association).

EUA (2006). Quality Culture in European universities: a Bottom-up approach. Brussels: European University Association.

Garvin, D. (1984). What does ‘product quality’ really mean? Sloan Management Review, 26(1), 25-33.

Hartnell, C.A., Yi Ou, A., & Kinicki, A. (2011). Organizational culture and organizational effectiveness: A meta-analytic nvestigation of the Competing Values Framework’s theoretical suppositions. Journal of Applied Psychology, 96, 677-694.

Harvey, L., & Stensaker, B. (2008). Quality Culture: understandings, boundaries and linkages. European Journal of Education, 43, 4, 427-442.

Hock, M.F., Deshler, D.D., & Schumaker, J.B. (2006). Enhancing student motivation through the pursuit of possible selves. In C. Dunkel & J. Kerpelman (Eds.), Possible selves: Theory, research and application (pp.205-221). Hauppauge, NY: Nova Science Publishers.

Kleijnen, J., Dolmans, D., Willems, J., & Van Hout, H. (2012). Effectieve kwaliteitszorg vereist een systematische werkwijze en een cultuur van flexibiliteit en open communicatie. Onderzoek van Onderwijs, 41(4), 7-11.

Kleijnen, J., Dolmans, D., Willems, J., & Van Hout, H. (2012). Does internal quality management contribute to more controle or to improvement of higher education? A survey on faculty’ perceptions. Quality Assurance in Education, 19(2), 141-155.

Leest, B., Mommers, A., Systermans, E., & Verrijt, T. (2015a). Kwaliteitszorg en kwaliteitscultuur in het hoger onderwijs. Deel 1: Literatuurstudie. Nijmegen: ITS.

Leest, B., Mommers, A., Systermans, E., & Verrijt, T. (2015b). Kwaliteitszorg en kwaliteitscultuur in het hoger onderwijs. Deel 2: Empirisch onderzoek. Nijmegen: ITS.

Onderwijsraad (2015). Kwaliteit in het hoger onderwijs. Evenwicht in ruimte, regels en rekenschap. Den Haag: Onderwijsraad.

Quinn, R.E. & Cameron, K.S. (1999). Onderzoeken en veranderen van organisatiecultuur. Schoonhoven: Academic Service.

Schein, E.H. (2004). Organizational culture and leadership. San-Francisco: Jossey-Bass.

Senge, P.M. (1993). The fifth discipline: The art and practice of the learning organization. New York: Doubleday, Currency.

Sursock, A. (2011). Examining quality culture Part II: Processes and tools – Participation, ownership and bureaucracy. Brussels: EUA Publications.

Van den Broeck, A., Van Steenkiste, M., De Witte, H., Lens, W. & Andriessen, M. (2009). De Zelf-Determinatie Theorie: kwalitatief goed motiveren op de werkvloer. Gedrag & organisatie, 22, 316-335.

van Muijen, G.J., Koopman, P. & De Witte, K. (1996). Focus op organisatiecultuur: het concurrerende-waardenmodel en het meten en veranderen van organisatiecultuur. Schoonhoven: Academic Service.

Van Raes, J., Vanbeselaere, N., De Witte, H., & Boen, F. (2009). Het recept voor een succesvolle fusie. De cruciale rol van organisatiebinding. Leuven: Acco.

Vettori, O.(2012). Examining quality culture. Part III: From self-reflection to enhancement. Brussels: EUA Publications.



Lees verder: 6   Ondersteunende diensten
 
Flanders Knowledge Area

Flanders Knowledge Area

www.flandersknowledgearea.be

Study in Flanders

Study in Flanders

www.studyinflanders.be

Research in Flanders

Research in Flanders

www.researchinflanders.be

Studeer in het Buitenland

Studeer in het Buitenland

www.studeerinhetbuitenland.be

Handboek Internationalisering

Handboek Internationalisering

www.handboek-internationalisering.be

Studies and Statistics

Studies and Statistics

www.flandersknowledgearea.be / nl / projecten / studies-and-statistics

Forum

Forum

www.flandersknowledgearea.be / nl / fora

Blog

Blog

www.flandersknowledgearea.be / nl / blog

Reconfirm

Reconfirm

www.reconfirm.be

Klik hier om de andere projecten van Flanders Knowledge Area te raadplegen
Back to top
Bezig met laden,
even geduld aub!