Inhoudsopgave

Zoek op trefwoord:


Design & CMS by Deltacom

Flanders Knowledge Area

Handboek Internationalisering van het curriculum is een online publicatie van Flanders Knowledge Area.

3.6.2 Successen / opportuniteiten

Een groot voordeel is dat de student gefaciliteerd en ondersteund wordt in de studie, weliswaar van op afstand maar er is vooral veel individuele opvolging. Omdat elke student een eigen studietempo en studieschema volgt, zien we dat de docent en de teaching assistant veel meer investeren in individuele begeleiding. Studenten worden nauw opgevolgd door een teaching assistant via een discussieforum waar er wekelijkse discussievragen verschijnen. Per opleidingsonderdeel gebeurt hier ook de communicatie met de begeleider en studenten onderling.

Voor de docent is het grootste voordeel dat wanneer zij investeren in het opnemen van hun weblectures of (instructie-) videoclips, zij deze ook kunnen gebruiken voor hun on-campus vak en er automatisch aan blended learning wordt gedaan. Opnames vergen veel tijd en energie, maar deze kunnen langere tijd gebruikt worden en voor verschillende gelijklopende vakken, bv. voor het on-campus vak en het distance learning vak, en / of voor een statistics course die eveneens dient gegeven te worden bij de opleiding Economie.

Studenten buiten Europa hebben niet altijd toegang tot breedband internet. Dit wordt opgelost door van de weblectures afgeschermde YouTube-links te genereren. Sommige studenten kunnen in de partnerinstelling terecht voor internetfaciliteiten waarover zij thuis misschien niet beschikken. Daarnaast hebben zij ook steeds een aanspreekpunt indien zij nood hebben aan face-to-face contact.

Een ander voordeel is de duurzaamheid van het distance learning-project: de partnerinstellingen hebben toegang tot de leermaterialen van de opleiding. Op deze manier wordt er, binnen de afgesloten Memoranda of Understanding, aan ontwikkelingssamenwerking gedaan en het verder uitbouwen van strategische netwerken in het Zuiden. Het distance learning-programma kan dan ook een sterke basis zijn voor een verdere, nauwere samenwerking in de toekomst (bv. double degree programmes, gezamenlijke doctoraten, uitnodigen van gastprofessoren uit het Zuiden, enz.).



Lees verder: 3.6.3   Knelpunten
 
Flanders Knowledge Area

Flanders Knowledge Area

www.flandersknowledgearea.be

Study in Flanders

Study in Flanders

www.studyinflanders.be

Research in Flanders

Research in Flanders

www.researchinflanders.be

Studeer in het Buitenland

Studeer in het Buitenland

www.studeerinhetbuitenland.be

Handboek Internationalisering

Handboek Internationalisering

www.handboek-internationalisering.be

Studies and Statistics

Studies and Statistics

www.flandersknowledgearea.be / nl / projecten / studies-and-statistics

Forum

Forum

www.flandersknowledgearea.be / nl / fora

Blog

Blog

www.flandersknowledgearea.be / nl / blog

Reconfirm

Reconfirm

www.reconfirm.be

Klik hier om de andere projecten van Flanders Knowledge Area te raadplegen
Back to top
Bezig met laden,
even geduld aub!